A mai napon korán keltem. Már teljesen elszoktam ettől, de szerencsére ebben a hónapban utoljára történt meg. Reggel 8 és 11 óra között informatika érettségit írtam. Hát, szerintem egy vicc volt az egész feladatsor. Bánhatja, aki KGT-ből, meg ÜGT-ből érettségizik, és nem ebből. Az első feladat Word szövegszerkesztés volt, 40 pontért. Ettől féltem a legjobban, de megnyugodtam, mert mindent tudtam, és még csak az időt sem húztam el vele, alig több mint fél óra alatt elkészültem. Úgy érzem, ez hibátlan lett. A második egy PowerPoint bemutató készítése volt, kb. 10 perces munka, ez is hibátlan lesz. A harmadik feladatban weblapot kellett készíteni, ott csak annyit hibáztam (már ha ez hiba), hogy a források mappából linkeltem a képeket, nem másoltam ki őket az index.html mellé. De az volt a feladatban, hogy a vizsgakönyvtárat máshová helyezve is jelenjenek meg a képek. A vizsgakönyvtárban meg benne van a források mappa, szóval ha azt nem törlik, a képek elérhetők maradnak. Megnéztem, a végén nem törölték. Amúgy is, a legtöbb weboldalon külön mappában vannak a képek. De ha mégis az van a javítókulcsban, hogy a html fájllal azonos mappában kell lennie a képeknek, akkor 1: nagy faszt az OM szájába, 2: most abba a 2-3 pont veszteségbe nem pusztulok bele. A negyedik feladat Exceles volt, ott csak a csapatok összpontszámának a képletét nem tudtam kiszámolni, mert a SZUMHA függvény feltételéhez valami olyasmi kellett volna, hogy "ha a cella nem üres", de ilyet csak Access-ben ismerek (Is Not Null). Így beírogattam a lapról a pontszámokat kézzel, hogy tovább dolgozhassak, mert a diagramhoz kellettek ezek az értékek. Most ezzel a képlettel is vesztek vagy 3 pontot. Az ötödik, és egyben utolsó feladat pedig Access adatbáziskezelés volt, ebben minden jól ment, hibátlan lesz. Talán az okozott nehézséget, hogy az "AZ" mezőket önkényesen összekapcsolta a lekérdezéseknél két tábla között, én meg csodálkoztam, hogy nem jelenik meg egy találat sem, de amint rájöttem az okára, töröltem a hibás kapcsolatot. Nagyjából ennyit az informatika érettségiről, szerintem legalább 90%-os lesz, tehát egy ECDL vizsgát is elkönyvelhetek majd.

Érettségi után még várnunk kellett kicsit, hogy megkapjuk a bizonyítványokat. Elég siralmas lett, irodalom 2-es, nyelvtan 4-es, töri 2-es, matek 3-as. Ebből szerintem duplázás lesz. Nemrég kiszámoltam a pontjaimat, hogy kb. mennyire számíthatok, 330 körül lesz, azzal valószínűleg felvesznek államira a GAMF mérnök informatikus szakra.

A bejegyzés trackback címe:

https://sakak.blog.hu/api/trackback/id/tr642011209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása